|
Combi Motor
voor AMF 82-70 en 90 machines |
Maximum Technology
combimotoren hebben vele voordelen boven de conventionele amerikaanse
motoren voor AMF machines. De belangrijkste is wel de elektronische
motorregeling die op de motor is gebouwd.
Deze regelt volledig elektronisch het toegevoerde
vermogen naar de motor. |
|
|
Klik op de foto voor een vergroting |
De motor krijgt precies het vermogen
toegediend om onder alle omstandigheden zijn toerental te bereiken.
Niet méér en niet minder! Het voordeel hiervan is dat
deze ook na urenlang kontinubedrijf nauwelijks warm wordt en hierdoor
ook nog eens flink energie bespaart! Bedrijfstemperatuur en motorstroom
worden kontinu bewaakt en bij overbelasting schakelt de regelunit
de motor uit. Dit maakt doorbranden onmogelijk. |
Klik
op de foto voor een vergroting |
|
Deze motor heeft
geen centrifugaalschakelaar en centrifugaalmechanisme nodig. Ook
worden vele onderdelen in de machine zoals startcondensatoren, remweerstanden
en veel van de C1-contacten met alle bijbehorende bedrading overbodig.
Dit vermindert de kans op storingen aanzienlijk, en maakt onderhoud
veel eenvoudiger. |
Maximum Technology
Combi Motoren zijn voorzien van drukknoppen voor de bediening. U
hoeft bij een storing niet meer te slingeren. Tevens is er een hoofdschakelaar
aangebracht om de motor volledig spanningsloos te maken als u aan
de machine wilt werken. De motoren zijn zo geconstrueerd dat deze
zonder enige mechanische aanpassingen gemonteerd kunnen worden.
De snelheid is van iedere motor apart instelbaar. U kunt hiermee
binnen enkele seconden de nieuwe motor aanpassen aan uw oude motoren,
of de gehele machine naar behoefte sneller, of juist langzamer maken!
Zie de korte filmpjes hieronder.
De linker baan is uitgerust met standaard 50
Herz National motoren. De rechter baan is omgebouwd met nieuwe Maximum
Technology Combimotoren. De snelheid is ingesteld op stand 8 om
de machine sneller te maken (instelbaar van 1 t/m 10). |
|
|
Eerste worp |
Tweede worp |
|
|
|
Door het geleidelijk
starten en stoppen van de motoren, kan de gehele machine cyclus met
enkele seconden worden verkort zonder de machine mechanisch extra
te belasten. Ook heeft dit geen nadelige gevolgen voor het neerzetten
van de pins of een soepele werking van de sweep. Let op het tijdsverschil
tussen het omschakelen van de lampjes voor 1e en 2e beurt. |
Hieronder een overzicht
van de enorme energiebesparing die de Maximum Technology motoren kunnen
bereiken. Voor deze metingen zijn de motoren ingesteld op de snelheid
voor een standaard 50 Herz machine. |
Combi motor 230 Volt/50 Cycle |
Tafel optillen |
Tafel laten zakken |
Westinghouse |
|
|
General Electric |
3,20
Amp |
3,00
Amp |
National |
n.v.t. |
n.v.t. |
Leeson |
|
|
Maximum Technology |
|
|
Besparing: |
% |
% |
|
Combi motor 115 Volt/50 Cycle |
Tafel optillen |
Tafel laten zakken |
Westinghouse |
|
|
General Electric |
|
|
National |
6,45
Amp |
5,40
Amp |
Leeson |
8,45
Amp |
7,70
Amp |
Maximum Technology |
3,25
Amp |
0,65
Amp |
Besparing: |
50
- 61 % |
88
- 92 % |
|
Back End motor 230 Volt/50 Cycle |
Westinghouse |
|
General Electric |
3,25
Amp |
National |
n.v.t. |
Leeson |
|
Maximum Technology |
1,60
Amp |
Besparing: |
53
% |
|
Back End motor 115 Volt/50 Cycle |
Westinghouse |
|
General Electric |
|
National |
4,65
Amp |
Leeson |
8,45
Amp |
Maximum Technology |
|
Besparing: |
29 -
61 % |
|
Mendes
Motoren |
Sinds kort heeft
Maximum Technology ook nieuwe motoren voor de Mendes touwmachine.
Deze motoren zijn gemaakt met dezelfde hoogwaardige technology die
ook wordt toegepast bij de bouw van motoren voor volautomatische
machines. Omdat ze volledig elektronisch worden geregeld, zijn ze
onderhoudsvrij.
Omdat deze motoren zowel vooruit als achteruit
kunnen draaien, kunnen vele mechanische komponenten zoals beide
elektromagnetische koppelingen en diverse tandwielen met ketting
worden verwijderd. Dit vermindert de kans op storingen aanzienlijk
en bespaart u veel tijd en geld voor onderhoud. |
|
|
Deze motoren worden
alleen maar aangeschakeld tijdens het optillen en neerzetten van de
pins en draaien in tegenstelling tot de oude motoren, niet de hele
tijd dat de baan in gebruik is. Hierdoor wordt er ook nog eens aanzienlijk
bespaard op de stroomkosten en verdienen deze motoren zichzelf in
de loop van de tijd weer terug. |
|